Η συναισθηματική αγωγή αποτελεί θεμέλιο λίθο στην ανάπτυξη και την συναισθηματική ωρίμανση των παιδιών, καθώς τα βοηθά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να τα αναγνωρίζουν τόσο στον εαυτό τους, όσο και στους άλλους, αποκτώντας έτσι ενσυναίσθηση.

Με αφορμή τη θεματική ενότητα αυτή, μια μέρα εμφανίστηκαν στην τάξη μας πίνακες του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου, Jοan Miro. Τα παιδιά τους παρατήρησαν και προσπάθησαν να αναγνωρίσουν σε αυτούς τα διάφορα σχήματα, χρώματα και σχέδια. Ύστερα κοιτάξαμε άλλη μια φορά προσεκτικά και είπαμε τι νιώθουμε. Μιλήσαμε, λοιπόν, για τη χαρά, τη ζήλια, την έκπληξη, την ηρεμία, τον θυμό, τη λύπη και τον φόβο. Στη συνέχεια ακούσαμε διαφορετικές μουσικές και προσπαθήσαμε να βάλουμε και σε αυτές ένα συναίσθημα που τις χαρακτηρίζει. Ακούσαμε χαρούμενα τραγούδια, τραγούδια που προκαλούν φόβο και έκπληξη και άλλα που προκαλούν λύπη.

Την επόμενη μέρα, μας επισκέφθηκε η μικρή μας φίλη, η Συναισθηματικούλα και μας είπε την ιστορία της. Ήταν από πάντα ένα κοριτσάκι πολύ λυπημένο, ό,τι και αν συνέβαινε μέχρι που γνώρισε τον Miro και εκείνος θέλοντας να την κάνει χαρούμενη, της έδειξε την παλέτα του, η οποία ήταν γεμάτη χρώματα. Με αυτό τον τρόπο, της εξήγησε πως όπως κι εκείνος ζωγραφίζει με πολλά χρώματα για να είναι οι πίνακες του όμορφοι, έτσι και κάποιος δεν μπορεί να νιώθει μόνο ένα συναίσθημα για οτιδήποτε συμβαίνει. Από εκείνη την ημέρα η Συναισθηματικούλα αποφάσισε να διώξει τη λύπη από το πρόσωπό της και να φέρει στη ζωή της και όλα τα υπόλοιπα συναισθήματα.

Ενθουσιασμένοι κι εμείς από την ιστορία της, φτιάξαμε τη δική μας παλέτα και τη βάλαμε στην τάξη για να τη βλέπουμε συνέχεια και να μας θυμίζει πως όλα τα συναισθήματα θα έρθουν στην παρέα μας, αρκεί εμείς με τη σειρά μας να βρούμε τον τρόπο είτε να τα κρατάμε, είτε να τα διώχνουμε μακριά.

Τέλος, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε ένα μεγάλο ταξίδι με το «τρένο των συναισθημάτων», με σκοπό να γνωρίσουμε ένα-ένα τα μέρη με όλα τα διαφορετικά συναισθήματα.

Καλό μας ταξίδι!!!

Αρχείο Τελευταίων Νέων