Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Παιδικού – Βρεφικού Σταθμού

Μαθηματικές έννοιες

Ο Παιδικός Σταθμός μας έχει ως στόχο να μυήσει τα παιδιά σταδιακά και με βιωματικό τρόπο στις μαθηματικές διαδικασίες και έννοιες, με το κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό, τα έντυπα του Σχολείου και την επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Με δραστηριότητες που εμπεριέχουν το στοιχείο του παιχνιδιού και με κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις μαθαίνουν να κατανοούν την έννοια των αριθμών, να αναγνωρίζουν χρώματα, σχήματα και μεγέθη, να συγκρίνουν, να ταξινομούν και να ομαδοποιούν. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά μέσα από βιωματικές καταστάσεις να επεκτείνουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις, όπως αυτές του χώρου και του χρόνου, της σύγκρισης, της αντιστοίχισης, της τάξης (σειράς), της ταξινόμησης του συνόλου, του υποσυνόλου και τέλος της έννοιας του αριθμού.

Καλλιέργεια της γλώσσας

Σκοπός του εκπαιδευτικού μας προγράμματος είναι η καλλιέργεια και η εξέλιξη της μητρικής γλώσσας στην τρυφερή προσχολική ηλικία μέσα σε ένα περιβάλλον με πλούσια γλωσσικά ερεθίσματα. Για την επίτευξη του στόχου αυτού χρησιμοποιούμε τους διαδραστικούς πίνακες, τα έντυπα του Σχολείου, το παραμύθι, το κουκλοθέατρο, τη δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι, και τις συζητήσεις. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά αποκτούν γλωσσική ευχέρεια, βελτιώνουν και εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

Ασκήσεις προγραφής

Οι ασκήσεις προγραφής έχουν στόχο να ασκήσουν σταδιακά τη λεπτή κινητικότητα του παιδιού, η οποία στη συνέχεια αναπτύσσει τις επιδέξιες κινήσεις που θα του επιτρέψουν να συντονίζει και να ελέγχει τις κινήσεις του. Η προγραφή σε αυτή την ηλικία εξασφαλίζει τη νευρομυϊκή άσκηση του παιδιού.

Αγγλικά

Στα Εκπαιδευτήριά μας έχουμε εντάξει στο πρόγραμμά μας τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το βρεφικό τμήμα, η οποία γίνεται από καθηγήτριες Αγγλικών, μέσα από τον διαδραστικό πίνακα, το παιχνίδι, το τραγούδι και την κίνηση. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τους νέους ήχους κι έννοιες, μαθαίνουν λέξεις και εκφράσεις μέσα από πλούσιο παιδαγωγικό υλικό. Είναι αποδεδειγμένο ότι για τα παιδιά που έχουν επαφή με μια ξένη γλώσσα από μικρή ηλικία, η μετέπειτα εκμάθηση της γλώσσας γίνεται με πολύ γρήγορους και εύκολους ρυθμούς.

To Δημοτικό Σχολείο μας από το 2001 είναι εξεταστικό κέντρο για τις εξετάσεις Young Learners (Starters, Movers & Flyers) του Cambridge English και από το 2010 για τις εξετάσεις ΚΕΤ for schools & PET for schools. Η σωστή προετοιμασία και η μεθοδική δουλειά έχουν ως αποτέλεσμα οι υποψήφιοί μας να διακρίνονται στις εξετάσεις και το Σχολείο μας να έχει αναγνωριστεί επίσημα από το Cambridge English ως κέντρο προετοιμασίας εξετάσεων.

Μουσικοκινητική αγωγή Orff

Το σύστημα μουσικοκινητικής αγωγής ORFF έχει δομηθεί με σκοπό να μυήσει τα παιδιά στον κόσμο της μουσικής, όχι μέσα από μια παραδοσιακή μαθησιακή διαδικασία, αλλά βιωματικά, μέσα από την καλλιέργεια της κινητικότητας, την ανάπτυξη της εκφραστικότητας του σώματος, τη συσχέτιση της μουσικής με τη λογοτεχνία και την παράδοση, μέσα από τον αυτοσχεδιασμό όπου σπουδαία θέση κατέχει ο λόγος, η κίνηση και η μουσική. Διδάσκεται από ειδικευμένη καθηγήτρια, με ένα πολύ ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο, που ευαισθητοποιεί μουσικά και καλλιεργεί τις φωνητικές δυνατότητες των παιδιών.

Θεατρικό παιχνίδι

Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τον μαγικό κόσμο του κουκλοθέατρου τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, ανακαλύπτουν τη μουσική, τη σκηνογραφία, αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα και πλουτίζουν το συναίσθημά τους. Μέσα από τη δραματική τέχνη καλλιεργούν τον προφορικό τους λόγο και ταυτόχρονα οργανώνουν τη σκέψη τους. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν εντός και εκτός σχολείου παραστάσεις κουκλοθέατρου, καραγκιόζη και επιλεγμένες θεατρικές παραστάσεις. Παράλληλα, στην ειδικά διαμορφωμένη γωνιά της τάξης παίζουν με τις κούκλες του κουκλοθέατρου, τους δίνουν ζωή και μαγεύονται από αυτές.

Φυσική αγωγή – Ρυθμική γυμναστική

Βοηθούμε τα παιδιά να αγαπήσουν την άθληση, να γνωρίσουν το σώμα τους, να παρουσιάσουν τα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν την αυτοπειθαρχία και να αναπτύξουν τον συντονισμό των κινήσεών τους. Ο αθλητισμός αποτελεί μέσο για την κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν στους κανόνες της ομάδας και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσα από τα μαθήματα ρυθμικής – γυμναστικής στο βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Εικαστικά – Αισθητική Αγωγή

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της αισθητικής αγωγής στοχεύουμε στην ανάπτυξη τεχνικών και αισθητικών ικανοτήτων των παιδιών, όπως η παρατηρητικότητα, η δημιουργικότητα, η φαντασία. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας πρωτότυπα υλικά παροτρύνονται να δημιουργούν και να εκφράζονται ελεύθερα, να καλλιεργούν τη φαντασία τους, να εμπνέονται, να χαίρονται, να εκφράζουν την επιδεξιότητά τους.

Λαογραφία

Η ευαισθησία της ανθρωπιάς, η αλήθεια και η ομορφιά της γνώσης κρύβονται μέσα στα παραμύθια και τους μύθους, που αποτελούν σημαντικό παράγοντα για τη γλωσσική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Αποτελούν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, ενώ οξύνουν τη σκέψη και τη φαντασία. Επιπλέον, η επαφή των παιδιών με τους θρύλους, τα λαϊκά παραμύθια και τραγούδια μέσα από δραματοποιήσεις οξύνουν τη σκέψη και τη φαντασία τους και τα φέρνουν σε επαφή με την παράδοση και την ιστορία του τόπου μας.

Διαπολιτισμική εκπαίδευση

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση έχει στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά τη μοναδικότητά τους, αλλά και την ομοιότητά τους με τα παιδιά του κόσμου. Αυτό γίνεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, όπως η δραματοποίηση, η φωτογραφία, τα παραμύθια, η ποίηση, το τραγούδι, μουσική και χοροί απ’ όλο τον κόσμο. Στόχος είναι να καλλιεργηθεί στα παιδιά το αίσθημα του σεβασμού απέναντι σε καθετί διαφορετικό, είτε αυτό λέγεται πολιτισμός, θρησκεία ή προσωπική δυνατότητα κάθε ανθρώπου.

Ελεύθερο παιχνίδι

Το ελεύθερο παιχνίδι, είτε ομαδικό είτε ατομικό, σε ελκυστικά οργανωμένες γωνιές μέσα στην τάξη ή στους υπαίθριους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας,  επιτρέπει στα παιδιά να χρησιμοποιούν δημιουργικά υλικά και μέσα, να πειραματίζονται, να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσονται, να κοινωνικοποιούνται, να ευχαριστιούνται και να διασκεδάζουν.

Μορφωτικές και ψυχαγωγικές επισκέψεις

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σχολείου μας συμπληρώνεται από σειρά επισκέψεων σε χώρους που έχουν άμεση σχέση με τις καλές τέχνες και το θέατρο, παράγοντες που καλλιεργούν την ολόπλευρη ανάπτυξη και συγκρότηση του χαρακτήρα τους.

Επετειακές και εορταστικές εκδηλώσεις

Η κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, που είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους του Παιδικού Σταθμού μας και η οποία τα βοηθάει στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και στην ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, επιτυγχάνεται μέσα από τις γιορτές και εκδηλώσεις που διοργανώνουμε. Οι επετειακές εκδηλώσεις φέρνουν σε επαφή τα παιδιά με την ιστορική και θρησκευτική ζωή του τόπου μας, οι γιορτές τα ψυχαγωγούν και συγχρόνως τους γνωρίζουν κάθε μορφή τέχνης, ενώ τέλος τους δίνουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα ήθη, τα έθιμα  και τις παραδόσεις του λαού μας.